صفحه اصلی / سئو سایت / ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ

در ادامه مبحث بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ قصد داریم در مورد مراحل اجرایی آن نیز توضیحاتی ارایه کنیم. همانطور که در مقاله قبلی گفتیم ایمیل مارکتینگ به نوعی از بازاریابی اطلاق شده که از سمت شما نامه ای شامل لیستی از محصولات، خدمات، رزومه یا اطلاعات سایت شما برای کاربران زیادی ارسال میشود و آن ها را راغب به خرید کرده و منجرب به سودآوری شما خواهد شد.

فرآیند کار

مراحل کلی کار به شرح زیر است :

۱- بررسی نیازهای مخاطبین بر اساس فروش بازار

۲- دریافت تقاضاها و خواسته های مشتریان از طرق مختلف مانند نظرسنجی

۳- تهیه فهرستی از مخاطبین جهت ارسال ایمیل گروهی

۴- ارسال انبوه ایمیل تبلیغاتی به کاربران و اطلاع رسانی از موجودی کالا یا خدمات

۵- معامله کالا و بدست آوردن سود

به همین سادگی میتوانید الگوریتم بازاریابی ایمیلی را پیاده سازی کنید.

اصل مهم

بازاریابی ایمیلی یک اصل اساسی و مهم دارد و آن این است که بازاریاب باید بتواند با ارایه راهکارهای نوین و جالب سعی در بدست آوردن رای مشتری به نفع خود داشته و با تبدیل فرصت فروش به واقعیت، محرک چرخ کمپانی بشود. این کار نیاز به یک متخصص خوب در امر ایمیل مارکتینگ دارد. بعضی از شرکت ها این کار را برای شما انجام میدهند که البته توصیه میکنم خودتان دست به کار شوید و این کار را خودتان انجام دهید، بهرحال امر بازاریابی یک هنر است، هنر فروش نیاز به تلاش زیادی دارد.

در ایمیل مارکتینگ شما باید نیازهای یک مشتری را بسازید. شاید این واژه برای شما نا آشنا باشد. ساختن نیاز یعنی اینکه اگر مشتری آن کالا را حتی اگر نیاز نداشته باشد با دیدن آگهی شما ترغیب بشود روی آگهی کلیک کند و از سایت شما دیدن نماید که در نهایت ممکن است به خرید نیز منجر شود. این اتفاق برای اکثر ما پیش آمده که با دیدن آگهی های جذاب و قیمت مناسب میل به خرید در ما ایجاد می گردد. پس سعی کنید در نامه الکترونیکتان از متن های جذاب و تصاویر واقعی و زیبا استفاده کنید که مشتری فرآیند ادامه خرید را درسایت شما دنبال کند.

ایمیل مارکتینگ – فروش و بازاریابی

بین واژه فروش و فروشنده با بازاریابی و بازاریاب فرق هایی هست که لازم میدانم اشاره کنم. فرآیند فروش به راه و روش هایی گفته میشود که فروشنده یک کالای خاص که مشتری دیده و یا در نظر دارد را به او معرفی و در نهایت می فروشد و با دادن فاکتور کار تمام خواهد شد، اما افق دید بازاریابی به آینده است. یعنی بازاریاب با ارایه راه کار هایی خلاقانه اقداماتی را برای جذب کردن نظر مشتری انجام داده و انگیزه در مشتری بوجود می آورد که مشتری کالا را خرید کند و این نتیجه برای بازاریاب بسیار با اهمیت است.

در مبحث بازاریابی ایمیلی شما بعد از بیان محتویات به مشتری نباید او را تا تمام شدن فرآیند خرید تنها بگذارید. فرآیند کنترل و خرید جزیی از کار شماست. بازاریابی ایمیلی زمانی موفق خواهد بود که شما بعد از ترغیب خریدار به کالای خود او را به صفحه ای هدایت بکنید که شامل محصولات بیشتری از شرکت شما بوده، و ضمن آشنایی وی با بقیه محصولات، او آدرس سایتان را به خاطر بسپارد.

باید ها و نباید های در ایمیل مارکتینگ

یک ایمیل مارکتینگ خوب باید شرایط زیر را داشته باشد تا بتواند بهترین بازخورد را به شما بدهد:
اول اینکه ایمیل در کوتاه ترین و بهترین زمان ممکن ارسال شود. این یک اصل بسیار مهم است. بطور مثال الان یک جنس خاص در بازار عرضه شده و میل خرید مخاطبین به آن زیاد است شما باید در کمترین زمان ممکن نامه را آماده کرده و ارسال نمایید قبل از اینکه افراد بیشتری این کار را انجام دهند.

مسله دوم اینکه متن ارسال نامه خیلی پیچیده و یا شلوغ و غیر واقعی نباشد که کاربر احساس بدی پیدا کند و شما را بعنوان اسپم معرفی نماید. نکته مهمتر از همه این است که شما قابلیت خارج شدن کاربر از لیست ایمیلتان را برایش قرار دهید و روش های برگشت به لیست را نیز به او اطلاع دهید. بعضی اوقات کاربر ها از ارسال بیش از حد ایمیل های تبلیغاتی خسته شده، طوریکه هرچه زودتر میخواهند از لیست دریافت کننده ها خارج بشوند.

کفشی که اندازه شماست میتواند پای شخص دیگری را زخمی کند. پس سعی نکنید فکری که از نظر شما درست است را به همه تحمیل کنید

امتحان کنید

همیشه قبل از اینکه ایمیل را در تعداد بالا به مشتریانتان ارسال کنید، ابتدا آن را برای خودتان مرور کنید و یا برای دوستتان بعنوان نمونه ارسال کنید. سپس از حال وی باخبر شوید تا ببینید میزان انگیزه اش از نامه چقدر بوده است. اگر انگیزه بالا و حال خوب داشت بدانید در کارتان موفق بوده اید و حالا میتوانید ایمیل را در سطح انبوه ارسال نمایید.

 نکات کاربردی در ایمیل مارکتینگ

  • دسته بندی رویداد هایی که برای ارسال ایمیل در نظر گرفته شده
  • زمان بندی مناسب ارسال و دریافت ایمیل
  • محتویات نامه
  • اشخاص یا مشتریانی که هدف قرار داده اید برای دریافت پیام
  • محاسبه تعداد پیام های ارسالی و دنبال کردن نتیجه آن ها

 با تمام قدرت برای رسیدن به آرزوهایتان تلاش کنید، بعد متوجه فوران انرژی درونتان خواهید شد

در مقاله بعد نیز در مورد استراتژی ها ایمیل مارکتینگ، نکات کاربردی، هدف دار کردن ایمیل و اینکه چطور میتوانیم در این امر موفق به ارسال یک نامه الکرتونیکی خوب شویم به طور کامل تری صحبت خواهیم کرد.

منابع استفاده شده در این مقاله : ویکی پدیا ، سایت بازده

در ادامه مبحث بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ قصد داریم در مورد مراحل اجرایی آن نیز توضیحاتی ارایه کنیم. همانطور که در مقاله قبلی گفتیم ایمیل مارکتینگ به نوعی از بازاریابی اطلاق شده که از سمت شما نامه ای شامل لیستی از محصولات، خدمات، رزومه یا اطلاعات سایت شما برای کاربران زیادی ارسال میشود و آن ها را راغب به خرید کرده و منجرب به سودآوری شما خواهد شد. فرآیند کار مراحل کلی کار به شرح زیر است : ۱- بررسی نیازهای مخاطبین بر اساس فروش بازار ۲- دریافت تقاضاها و خواسته های مشتریان از طرق مختلف مانند نظرسنجی ۳-…

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

معمولی بود
خوب بود
عالی بود
User Rating: Be the first one !

درباره احسان مهاجر

احسان هستم متولد خرداد 1366 و در حوزه کامپیوتر فعالیت دارم. این وب سایت رو به تازگی راه انداختم تا اطلاعاتی رو که از بیرون بدست میارم رو با شما دوستان به اشتراک بگذارم چون اعتقاد دارم این کار اشتراک گذاری به بالابردن سطح سواد ما انسان ها کمک میکنه اگه همه اینطور فکر کنیم. اگر با من صحبتی داشتید با جیمیل emk.life و یا آیدی تلگرام EhsanMohajer@ در خدمت شما هستم.

این مطالب را نیز ببینید!

ایندکس شدن مطالب در گوگل

 ایندکس شدن سریع مطالب در گوگل در این مقاله می‌خواهم با شما در مورد راهکاری …

۳ دیدگاه‌ها

  1. سلام ممنون از مطالب خوبتون واقعا سایت خوبی دارین

  2. این مقاله در مورد بحث ایمیل مارکتینگ بوده و سعی شده از دید یک بازاریاب فروشگاه مجازی به آن نگریسته شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

LinkedIn Auto Publish Powered By : XYZScripts.com