صفحه اصلی / سئو سایت / استراتژی های ایمیل مارکتینگ
استراتژی های ایمیل مارکتینگ
استراتژی های ایمیل مارکتینگ

استراتژی های ایمیل مارکتینگ

برای موفق شدن در ارسال نامه های الکترونیکی باید استراتژی های ایمیل مارکتینگ را حتما رعایت کنید:

  • ابتدا برای نامه یک عنوان مناسب انتخاب کنید. این عنوان باید به قدری جالب و وسوسه برانگیز باشد که بدون درنظر گرفتن محتوا مشتری روی عنوان نامه کلیک کرده و آن را مشاهده کند. عنوان حتما باید مختصر، مفید و بیانگر کلی محتوی نامه باشد. همچنین میتوانید برای خودمانی تر شدن نامه اسم کوچک خواننده را نیز اضافه کنید.
  • نکته بعدی زمان ارسال این ایمیل است. شما باید بهترین زمان ارسال ایمیل را انتخاب کنید تا این زحمت شما منجربه شکست نشود. مثلا در روزهای تعطیل ساعات آخر شب و یا در زمان استراحت وقت مناسبی نیست. معمولا بهترین زمان در اواسط هفته و ساعات اولیه صبح می توانید یک بازخورد خوب از تبلیغتان بگیرید.
  • هرچقدر که عنوان خوب برگزینید و در زمان مناسبی هم ایمیل را ارسال کنید تا زمانیکه محتوای نامه هم جذاب نباشد نباید انتظار فروش داشته باشید. اینکار باید بقدری حرفه ای انجام شود که خواننده برای بازکردن لینک داخل ایمیل لحظه ای درنگ نکند. سعی کنید در متن نامه الکترونیکی تان یک لینک ساده قرار دهید تا اعتماد کاربران به نامه شما جلب شود. وجود چند لینک در یک نامه خیلی مورد پسند نبوده و تجربه نشان داده که کمترین بازخورد کلیک کاربر را در بر دارد.
  • همیشه در نامه الکترونیکی تان اطلاعات شرکت را قرار داده یا عکس ساده ای از آرم و برندتان بگذارید تا حس اعتماد در کاربر ایجاد شود. سعی کنید حجم ایمیل بسیار سبک و شامل امضائ الکترونیکی نیز باشد.
  • متن نامه باید به قدر کافی نوشته شده باشد. مثلا نه خیلی کوتاه باشد که بعنوان اسپم شناخته شود و نه طولانی که از حوصله مشتری خارج باشد.
  • بعد از نوشتن ایمیل یک نسخه از آن را برای دوستتان ارسال کنید. این کار را حتما قبل از ارسال به کاربران سایتتان انجام دهید. در انتها از او بپرسید از دیدن ایمیل چه حسی به او دست داد. آیا حس قبل از خواندن ایمیل با حس بعد از خواندن آن فرق داشت؟ اگر حس خوب نداشت حتی اگر به نظر شما ایمیلتان جالب بود به هیچ عنوان ایمیل را ارسال نکنید.
  • یک گزارش از ایمیل های ارسالیتان بگیرید تا کارتان را مورد سنجش قرار دهید و بتوانید با این کار نتیجه کارتان را تحلیل کنید. معمولا سیستم های ارسال انبوه ایمیل قابلیت گزارش گیری را دارند مانند سیستم Mailer Lite.

 “همیشه یک مسیر را برای بازاریابی انتخاب نکنید. سعی شما این باشد که راه های مختلفی را امتحان کنید.  به عنوان مثال ایمیل را با دست خط خودتان نوشته و ارسال کنید تا بازخوردش را ببینید

اشتباه نکنید!

شاید تا اینجا شما بازاریابی ایمیلی را همان ارسال انبوه ایمیل های تبایغاتی میدانید در صورتی که بازاریابی ایمیلی با ارسال ایمیل های انبوه به تعداد زیادی از مردم تفاوت دارد. در بازاریابی ایمیلی شما با ارسال هدفمند نامه به اعضای سایتتان آن ها را به سمت و سوی یک فروش عالی سوق می دهید. چیدن این استراتژی که وب مستران آن را انجام میدهند ایمیل مارکتینگ نام دارد.

معمولا موفقیت در کسب و کار های اینترنتی که کمپانی ایمیل کاربرانش را نیز دارد پر رونق تر است و یک موفقیت بزرگ محسوب می شود. میدانید که روزانه تعداد کثیری به سایت ها وارد میشوند اما شما به آن ها دسترسی ندارید، و تجارت شما زمانی پررونق خواهد بود که شما ایمیل آن ها را ذخیره نمایید. در آن زمان است که به واسطه یک پیشنهاد ویژه مثلا در روز تولدشان یا دانلود یک مقاله ارزشمند که به رایگان برایشان ارسال خواهد شد میتوانید نظر آن ها را به سمت خود جلب نمایید.

 ایمیل های هدف دار در ایمیل مارکتینگ

سعی کنید ایمیل های شما منظم و هدف دار باشد. معمولا ایمیل های هدف دار حامی پیام یا مطلبی خاص است مانند مناسبت های تقویم سالانه، پیام های قدردانی و یا تشویقی، پیام های آموزشی، پیشنهاد های ویژه فصلی،تبریک سالگرد تولد و ازدواج و …

سعی کنید برای ایمیل های هدف دار وقت صرف کنید بخاطر اینکه این نوع پیام ها بهترین راه برای جذب مخاطبین شما در ایمیل مارکتینگ هستند.

 

 با تمام قدرت برای رسیدن به آرزوهایتان تلاش کنید، بعد متوجه فوران انرژی درونتان خواهید شد

 تحویل بگیرید

سعی کنید اولین مشتری که از شما خرید کرده است را با یک پیشنهاد خوب ترغیب به خرید مجدد کنید. یعنی ضمن تشکر از خرید قبلی وی به او از تخفیف ویژه در خرید های بعدیش خبر دهید.

هزینه نگه داری مشتری جدید خیلی بیشتر از مشتریان قدیمی است به همین خاطر شما باید تلاش بیشتری برای راضی نگه داشتن آن ها انجام دهید. در مورد مشتریان قدیمی نیز اگر هزینه تبلیغاتی دیگر مانند تبلیغات چاپی برای شما زیاد است سعی کنید از طریق خبرنامه های الکترونیکی آن ها را مطلع ساخته و برای آن ها پیشنهاد های ویژه تری به پاس وفاداری شان در نظر بگیرید.

بازاریابی اشتراکی

انجام همزمان این کارها برای شما وقت گیر و بعضا هزینه بر هستند، اگر فکر میکنید که از پس بازاریابی ایمیلی بر نمی آیید برای خودتان شریک تجاری بگیرید. کسی که محصول او هم مناسب مشتری های شما باشد و با هم در این بازاریابی مشترک شده و در هزینه ها صرفه جویی خواهد شد.

در زمان ارسال ایمیل مقاله ها و کاتالوگ محصولاتتان را نیز همراه نامه بقرستید. این کار برای شما هزینه زیادی ندارد اما نتیجه کار واقعا جالب خواهد شد. ممکن است شخصی کاتالوگ محصول شما را به دست شخص دیگری ارسال کند که او از این طریق با شما آشنا شود و منجر به خرید محصول گردد. باز هم تاکید میکنم بعد از اینکه مشتری خریدش را انجام داد از وی تشکر نمایید زیرا این کلمه جادویی حس خوبی به مشتری می دهد.

پاداش

در بعضی از موارد ارسال یک کادو می تواند به مشتری حس خوبی دهد. بعضی از افراد هم هستند که انتظار دریافت کمیسیون دارند که اگر این امر از جانب شما اتفاق بیوفتد وی تشویق به معرفی سایت شما به دوستان بیشتری خواهد شد و میزان سودآوری شما را افزایش خواهد داد. تخصیص درصدی از سود فروش به پورسانت میتواند به خودی خود یک بازاریابی به حساب بیاید. بازاریابی فروشگاه اینترنتی

هیچوقت با خود نگویید…

این مشتری نمی خرد و یا توان خرید ندارد.

این مشتری چیزی از این محصول نمی فهمد و آن را نمی خرد.

این مشتری کم خرید میکند و احتمال خریدش پایین است.

این مشتری دنبال قیمت کردن است و قیمت ما را نمی پسندد.

در عوض همیشه با خود بگویید…

مشتری از طرح فروش ما راضی خواهد بود.

مشتری با این پیشنهاد ویژه راغب به خرید می شود.

مشتری محصول ما را می بیند، می پسندد و به بقیه نیز معرفی می کند.

مشتری به ما اعتماد دارد.

اعتماد به ایمیل مارکتینگ

این مورد آخر خیلی مهم است که مشتری به شما اعتماد داشته باشد. برای این امر سعی کنید در نامه ای که ارسال میکنید آدرس و مشخصات محل کارتان و یا عکس خود و پرسنل تان را نیز قرار دهید و این حس صمیمیت را بین خودتان و مشتری برقرار نمایید. سعی کنید مشتریتان را بشناسید. خودتان را جای او بگذارید. چرا باید محصول ما را بخرد؟ با این تفاسیر میتوانید کیفیت فروش را بالا ببرید و آن را برای خودتان ارزیابی نمایید. اگر محصول شما کیفیت خوبی نداشته باشد و یا موقعیت فروشش مناسب نباشد به هیچ عنوان نمی توانید آن را بفروشید.

اگر شما فکر می کنید که نمی توانید محصولی را به مردم از طریق ایمیل بفروشید، باید خدمت شما عرض کنم که حدود ۴۰ درصد از مردم کل دنیا حداقل یک کالا از طریق ایمیل خریداری کردند. پس شما سعی تان را بر این بزارید که ضمن از دست ندادن زمان روی کالا و محصول خود به شیوه هایی که در این مقاله گفته شد کار کنید تا در نهایت بتوانید بک فروش موفق داشته باشید.

سخن آخر

در این مقاله یکی از روش های بازاریابی بر اساس ایمیل را مطرح کردیم و گفتیم هدف شما از بازاریابی ایمیلی مخاطبینی هستند که شاید در روز چندین بار ایمیل خود را چک میکنند و اگر با محتوای خوب برخورد کنند میتوانند مشتری دایم شما باشند. شما نیز باید در ایمیل تان صادق باشید و کالای خود را به نحو احسنت و در خور مشتری برای او پرزنت و ارسال کنید طوریکه حس اعتماد مشتری به شما جلب شود و همین برای شما مشتری ساز خواهد شد.

شیوه نگارش ایمیل شما باید ساده و روان بوده، اطلاعات دقیقی از محصول با ارایه جزییات در سایت داشته باشد و در صورت الزام بروشور و کاتالوگ به صورت ضمیمه و اطلاعات تماس شما نیز درج شده باشد. در ایمیل سعی کنید امکان خروج و یا بازگشت مجدد را نیز برای کاربر قرار دهید.

در چند مقاله سعی کردیم استراتژی های ایمیل مارکتینگ شامل اینکه بازاریابی ایمیلی چیست ، فرآیند و اصول بازاریابی ایمیلی و استراتژی های آن را بیان کنیم. امیدوارم با نظرات خود ما را در جهت بهتر شدن مقالات یاری فرمایید.

این مطالب برگرفته شده از : ویکی پدیا

برای موفق شدن در ارسال نامه های الکترونیکی باید استراتژی های ایمیل مارکتینگ را حتما رعایت کنید: ابتدا برای نامه یک عنوان مناسب انتخاب کنید. این عنوان باید به قدری جالب و وسوسه برانگیز باشد که بدون درنظر گرفتن محتوا مشتری روی عنوان نامه کلیک کرده و آن را مشاهده کند. عنوان حتما باید مختصر، مفید و بیانگر کلی محتوی نامه باشد. همچنین میتوانید برای خودمانی تر شدن نامه اسم کوچک خواننده را نیز اضافه کنید. نکته بعدی زمان ارسال این ایمیل است. شما باید بهترین زمان ارسال ایمیل را انتخاب کنید تا این زحمت شما منجربه شکست نشود. مثلا…

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

معمولی بود
خوب بود
عالی بود
User Rating: Be the first one !

درباره احسان مهاجر

احسان هستم متولد خرداد 1366 و در حوزه کامپیوتر فعالیت دارم. این وب سایت رو به تازگی راه انداختم تا اطلاعاتی رو که از بیرون بدست میارم رو با شما دوستان به اشتراک بگذارم چون اعتقاد دارم این کار اشتراک گذاری به بالابردن سطح سواد ما انسان ها کمک میکنه اگه همه اینطور فکر کنیم. اگر با من صحبتی داشتید با جیمیل emk.life و یا آیدی تلگرام EhsanMohajer@ در خدمت شما هستم.

این مطالب را نیز ببینید!

ایندکس شدن مطالب در گوگل

 ایندکس شدن سریع مطالب در گوگل در این مقاله می‌خواهم با شما در مورد راهکاری …

۳ دیدگاه‌ها

  1. بحث ایمیل مارکتینگ واقعا جزو مسایل امروزه و با اهمیت است و خوب مطرح کردید

  2. در این مقاله سعی شده که به استراتژی هایی که منجر به رضایت مشتری از ایمیل مارکتینگ می شود اشاره کند و شما را با متد های خاص خود در جهت بهتر ایمیل زدن آشنا سازد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

LinkedIn Auto Publish Powered By : XYZScripts.com