صفحه اصلی / سئو سایت / بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی ‎
بازاریابی ایمیلی ‎

بازاریابی ایمیلی

واژه ایمیل مارکتینگ به نوعی از بازاریابی ایمیلی یا اینترنتی اطلاق می شود که بر اساس ارسال نامه های الکترونیکی با محتوای جذاب بنا شده است. این نامه الکترونیکی می توانید شامل کالا یا خدماتی باشد که برای شما درآمد زاست مانند معرفی یک محصول جدید و تعریف یک سبد کالای انحصاری برای فروش و یا انجام خدماتی خاص به اقشاری که مخاطب این خدمات هستند.

حتی اگر شما در نامه الکترونیکی تان سوالی از مخاطب بپرسید و یا خبری را به او برسانید که با این کار با آن ها در تماس باشید نیز یک نوع بازاریابی ایمیلی است. سایت های خبری مانند یاهو روزانه میلیون ها ایمیل خبری را در سطح دنیا به کاربران ارسال میکنند که در آن ها از تبلیغات نیز استفاده شده و برای خیلی از ما پیش آمده که روی لینک خبر یا آگهی کلیک کرده و زمان های بسیاری را در آن جا سپری می کنیم طوری که از مسیر اصلی منحرف می شویم.

چرا ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی یکی از مقرون به صرفه ترین و خوب ترین روش های تبلیغاتی در حوزه فناوری اطلاعات می باشد و شما می توانید به سادگی محصولتان را در سرتاسر دنیا به هزاران نفر معرفی کنید که این هدفمند بودن ایمیل مارکتینگ را می رساند.

در ضمن این نوع بازار یابی بدون واسطه انجام می پذیرد. شما مستقیم به شبکه مشتریانتان متصل خواهید شد و این ارتباط تجاری بسیار لذت بخش است چون در نهایت به کسب درآمد و پول ختم می شود .

برقراری ارتباط با بازاریابی ایمیلی

شما با ارسال نامه الکترونیکی به مخاطبان باعث ایجاد یک رابطه در تجارتتان خواهید شد که این رابطه اگر منجر به پول درآوردن بشود شما در کار خود موفق بوده اید. نامه شما و یا محصولتان باید آنقدر جذاب و مفید باشد که مخاطب را برای انجام کارهایی که در متن نامه آورده اید ترغیب نماید و باعث درآمد زایی شما گردد. این امر باعث امکان سنجی محصولاتتان نیز خواهد شد و شما را در بهبود امر فروش راهنمایی خواهد کرد.

در خیلی از کشور های صنعتی و پیشرفته این امر کمک شایانی به فروش محصولاتشان میکند و حدود ۴۰ درصد درآمد زایی کمپانی ها از این طریق است. پس با این نکته میتوان متوجه شد که بازاریابی ایمیلی بعد از بحث سئو سازی سایت یکی از بهترین روش های تبلیغاتی است. در ادامه با هوش سئو همراه باشید.

تاریخچه

جالب است بدانید که این نوع بازاریابی تاریخچه خاصی ندارد. البته تبلیغات در حوزه ایمیل مارکتینگ خیلی قدیمی نیست و به ۸ یا ۷ سال پیش بر میگردد. در کشور ما ایران نیز این خدمات تقریبا ۴ سالی است که به صورت جدی پیگیری میشود.

این مبحث در دانشگاه های آمریکا بعنوان درس بازرگانی و فروش تدریس می شود. در یک برهه زمانی خاص هر چه تولید می شد به فروش می انجامید چون هم حجم شرکت ها کم بود هم تنوع کالا زیاد نبود اما امروزه این کار یک حرفه و تخصص است که شما باید در آن مهارت داشته باشید چون هم تعاد کمپانی ها زیاد شده هم تنوع محصولات انتخاب را برای خریدار سخت کرده است. مشتریان تمام فعالبت های بازار را رصد میکنند، کالاهای مختلف را بازدید و به خود حق انتخاب میدهند و این کار باعث شده بازاریابی بعنوان یک اصل بازرگانی که داد و سند بین تولیدکننده و مشتری را بیان میکند حرفه ای تر از آغاز دنبال بشود.

بازخورد

در کشورهای پیشرفته و غرب دنیا مانند آمریکا هزینه های بسیاری را صرف ساختن سیستم بازاریابی ایمیلی میکنند چون با این کارشان هم از رفتار های کاربران مطلع شده و امکان تحلیل بازار را پیدا میکنند هم بازخورد خوب این کار برایشان سودآور بوده و موجب بازگشت سرمایه آن ها می شود. بطور مثال شما به ازای هر ۱ دلار سرمایه گذاری مبلغی حدود ۳۰ دلار بازگشت سرمایه و سود آوری خواهید داشت.

بازاریابی امکان ارزیابی شرکت شما را در جهت خدمات رسانی به مشتریان می دهد که تا چه اندازه میتوانید پاسخگوی آن ها باشید

اهمیت کار

آمار ها نشان میدهند حدود ۹۰ درصد کاربران دنیای مجازی هر روز به ایمیل خود سر میزنند. شاید شما به دفعات نیز این موضوع را به چشم خود دیده اید که برای انجام کاری به یک اداره یا ارگان مراجعه میکنید و در فرم ثبت نام آدرس ایمیل شما را پرسیده اند. این یک فرایند زیرکانه برای بدست آوردن راه ارتباطی شما میباشد. این موضوع حتی در مورد بازکردن حساب بانکی نیز صدق میکند.

در بانک ها زیر فرم ثبت نام آدرس ایمیل شما نیز خواسته شده است  بنابر این دادن آدرس ایمیل درست به دیگران باعث می شود آن ها در فرآیند بازاریابی ایمیلی شما را هدف قرار دهند.هر چه تعامل شما با مشتریانتان از طریق ایمیل مارکتینگ بیشتر باشد به نفع شماست. حتی میتوانید آن ها را به بازدید از قسمت های مختلف سایت فروشگاهیتان دعوت کنید تا منجر به سیستم کلیکی شود “open and click-through”.

سخن پایانی

این سیستم مشخص می کند چه مقدار در سایت شما کلیک شده و میزان مشارکت مشتریان در بخش های پر بازدید راخواهید داید .در تجارت ایمیل مارکتینگ شما هر چه بیشتر با مشتریانتان تعامل داشته باشید و خواسته های آنان را دنبال کنید میتوانید راه برقراری ارتباط با آن ها را برای خود ساده تر نمایید. ارسال ایمیل های خاص در زمان های مناسب مانند جشن ها و تولد ها و یا مراسم ملی، این نوید را به شما میدهد که مشتری شما از فرصت خاص استفاده کرده و اقدام به خرید نماید.

اگر میخواهید در مورد بازاریابی اطلاعات کسب کنید به این لینک مراجعه کنید. درمقاله بعدی بیشتر در مورد بازاریابی ایمیلی صحبت خواهیم کرد.

منبع استفاده شده در این مطلب : ویکی پدیا

واژه ایمیل مارکتینگ به نوعی از بازاریابی ایمیلی یا اینترنتی اطلاق می شود که بر اساس ارسال نامه های الکترونیکی با محتوای جذاب بنا شده است. این نامه الکترونیکی می توانید شامل کالا یا خدماتی باشد که برای شما درآمد زاست مانند معرفی یک محصول جدید و تعریف یک سبد کالای انحصاری برای فروش و یا انجام خدماتی خاص به اقشاری که مخاطب این خدمات هستند. حتی اگر شما در نامه الکترونیکی تان سوالی از مخاطب بپرسید و یا خبری را به او برسانید که با این کار با آن ها در تماس باشید نیز یک نوع بازاریابی ایمیلی است.…

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

معمولی بود
خوب بود
عالی بود
User Rating: 2.5 ( 1 votes)

درباره احسان مهاجر

احسان هستم متولد خرداد 1366 و در حوزه کامپیوتر فعالیت دارم. این وب سایت رو به تازگی راه انداختم تا اطلاعاتی رو که از بیرون بدست میارم رو با شما دوستان به اشتراک بگذارم چون اعتقاد دارم این کار اشتراک گذاری به بالابردن سطح سواد ما انسان ها کمک میکنه اگه همه اینطور فکر کنیم. اگر با من صحبتی داشتید با جیمیل emk.life و یا آیدی تلگرام EhsanMohajer@ در خدمت شما هستم.

این مطالب را نیز ببینید!

ایندکس شدن مطالب در گوگل

 ایندکس شدن سریع مطالب در گوگل در این مقاله می‌خواهم با شما در مورد راهکاری …

۲ دیدگاه‌ها

  1. برای شروع ایمیل مارکتینگ باید با روش ها و باید ها و نبایدهای آن آشنا شوید . این مبحث بسیار جذاب و مشتری پسند می باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

LinkedIn Auto Publish Powered By : XYZScripts.com