صفحه اصلی / سئو سایت / صفحه فرود
صفحه فرود
صفحه فرود

صفحه فرود

صفحه فرود یا Landing Page در علم تبلیغات، به هر صفحه‌ای که کاربر بعد از کلیک در صفحه تبلیغاتی وارد آن می‌شود یا اصطلاحا بر آن فرود می‌آید می‌گویند. در حقیقت پس از اینکه مخاطب روی یک بنر تبلیغاتی یا تبلیغ متنی کلیک می‌کند، وارد صفحه فرود متصل به بنر یا آگهی می‌گردد. معمولا صفحه فرود به صورت جدا از صفحات اصلی یک وب‌سایت طراحی می‌شود و به همین علت است که Navigation کلی وب‌سایت در آنها لحاظ نمی‌شود. دلیل مشخصی برای اتفاق ذکر شده وجود دارد؛ Navigation در صفحات فرود آورده نمی‌شود که عمل نهایی مخاطب محدود گردد و آگهی‌دهنده بتواند بواسطه صفحه فرود طراحی شده، به هدف نهایی خود برسد.

صفحه فرود و انواع آن

عموما دو نوع صفحه فرود وجود دارند که عبارتند از:

  • صفحات فرودی که هدف آنها وارد کردن یک مخاطب به صفحه دیگری است و این مهم بواسطه یک کلیک تحقق می‌یابد. به همین دلیل به آنها صفحات فرود Click Through می‌گویند.
  • صفحات فرود دیگری هم وجود دارند که به منظور افزایش مخاطب بالقوه طراحی می‌شوند و معمولا یک فرم به همراه خود دارند. در زبان انگلیسی هم به این صفحات، صفحات فرود مختص به Lead Generation می‌گویند.

در ادامه مفصل به توضیح این دو شکل صفحه فرود می‌پردازیم:

صفحات فرود مختص به عمل Click Through:

هدف چنین صفحات فرودی، این است که بازدیدکننده وارد صفحه دیگری شود. بر اساس روند فروش در فروشگاه‌های اینترنتی، این صفحات می‌توانند برای معرفی یک محصول و یا قانع‌سازی مخاطب مورد استفاده قرار گیرند که آنها را در نهایت به مرحله تصمیم‌گیری نزدیک‌تر می‌کنند. معمولا در مرحله بعد از معرفی محصول و یا قانع کردن مخاطب و کلیک کردن روی دکمه فراخوان (به انگلیسی: Call-to-Action Button)، مخاطب برای تصمیم‌گیری می‌تواند با دو عمل متفاوت دیگر مواجه شود:

۱- ثبت‌نام پس از ورود به وب‌سایت

۲- افزودن به سبد

چنین صفحات فرودی به خاطر اطلاعات زیادی که به بازدیدکننده ارائه می‌دهند، بیشتر فرد را به مرحله خرید نزدیک می‌کنند. کمپین‌های تبلیغاتی‌ای که چنین صفحات فرودی به همراه خود دارند، نرخ تبدیل (به انگلیسی: Conversion Rate) بالایی به ارمغان می‌آورند و سبب افزایش فروش می‌شوند.

تحقیقات و بررسی‌های بین‌المللی نشان داده که در چنین صفحات فرودی، آوردن جزییات بیشتر باعث افزایش میزان نرخ تبدیل می‌شوند.

صفحه فرود
صفحه فرود
یک صفحه فرود برای دانلود اپلیکیشن (Click Through)

صفحات فرود مختص به Lead Generation:

چنین صفحات فرودی برای دریافت اطلاعات بازدیدکنندگان مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولا این اطلاعات به منظور ایجاد موقعیت فروش بالقوه دریافت می‌شوند و شامل نام و نام‌خانوادگی کاربر، ایمیل، شهر سکونت و غیره هستند. چنین صفحات فرودی دارای یک فرم هستند که نسبت به هدف صفحه فرود و همچنین نوع کسب‌وکار آگهی‌دهنده، تغییر می‌کنند.

البته معمولا کسب‌وکارها، ایمیل افراد را می‎‌گیرند تا به آنها محتوایی ارسال کنند که در آن، کتاب‌های الکترونیکی، ارسال کوپن تخفیف، ورود به مسابقه، نسخه آزمایش یک محصول و غیره، ضمیمه شده‌باشد.

طول فرم و میزان اطلاعاتی که از مخاطب دریافت می‌کنید، مستقیما روی نرخ تبدیل تاثیر می‌گذارد. پس بهتر است که تا حد امکان، فرم خود را کوتاه کنید و فقط اطلاعات ضروری را از آنها دریافت کنید.برای نمونه گرفتن اطلاعاتی چون شماره فکس، می‌تواند بازدیدکنندگان را فراری دهد.

چرا این صفحات مهم هستند؟

شما در گوگل و یا هر سایت دیگری تبلیغ میدهید تعداد بسیار زیاد دیگری هم وجود دارند که مانند شما در این سایت ها تبلیغ میدهند و همه به صورت مشترک بازدید کننده ها را به صفحه ی اول ارجاع میدهید این یعنی موج بزرگی از بازدید کننده ها که برای انها تبلیغ هدفمند نمی باشد و فقط معرف یک سایت جدید میباشد.اگر شما با تغییر روند کاری خود بتوانید بازدید کننده ها را به یک صفحه ی هدفمند و مهم هدایت کنید میتوانید در فروش محصول خود و یا حتی در معرفی سایت و محصول خود موفق باشید.

بیش ترین و رایج ترین دلیل استفاده از این صفحات به ۲ دلیل زیر میباشد:

۱) دریافت اطلاعات کاربران برای بازاریابی اینترنتی ( Internet & Email Marketing )

۲) معرفی و فروش محصولات و یا سایت

چه عواملی باعث میشود Landing Page شما موفق باشد؟

محدود کردن بخش ها

وقتی کاربری وارد صفحه ی هدف شما میشود یا باید به شما اطلاعات خود را بدهد یا خارج بشود شما نباید هیچ راه دیگری برای او بگذارید که گیج بشود و یا حواسش به ان قسمت جلب بشود.

صفحه ی شما باید ساده باشد و یا اگر میخواهید یک صفحه ی زیبا بسازید به صورتی نباشد که وقتی کاربر به صفحه وارد میشود تمام عناصر باعث شود که از هدف شما دور شود و به ان چیزی که میخواهید نرسید.تعداد عناصر و لینک های موجود را کنترل کنید و سعی کنید تنها لینک هایی را قرار دهید که به صورت حلقه وار دوباره کاربر را به صفحه ی هدف شما برساند.

ارزشمند باشد و هدف شما را بیان کند

بیشتر صفحات هدف به این صورت ساخته میشوند که کاربر به شما اطلاعات از خودش میدهد و در مقابل شما سرویس خود را به کاربر ارائه میکنید اگر صفحه ی شما هم از این قانون پیروی میکند سعی کنید تمام نکات مثبت سرویس خود را ذکر کنید حتی چند مورد از مشتریان خود را که راضی هستند معرفی کنید و یا نقل قولی از انها قرار بدهید.

قابلیت اشتراک گذاری

در ایران متاسفانه به دلایلی دسترسی ما به شبکه های اجتماعی دچار مشکل است اما با این حال تعداد بسیار زیادی از بازدید کننده ها وبسایت ها اشتراک در این شبکه ها دارند شما با قرار دادن امکان اشتراک گذاری این امکان را برای خود ایجاد میکنید که به جمع بزرگی از کاربران معرفی شوید.

خلاصه اما مفید

صفحه ی شما نباید نامه عاشقانه باشد بلکه باید خلاصه اما مفید باشد سعی نکنید با دروغ و متن های عجیب و غریب کاربر را قانع کتید بلکه سعی کنید با زبان خود کاربر او را قانع کنید که شما بهترین هستید.

متوسط حضور کاربران در صفحه ی های هدف در بهترین حالت بین ۲ تا ۴ دقیقه است شما باید در این مدت کوتاه همه چیز را به کاربر نشان دهید اطلاعات او را بگیرید و در آخر محصول خود را ارائه کنید این یعنی ۳ مرحله کار که شما باید انجام دهید و حتی گاهی اوقات براساس تنظیمات شما ممکن است این مراحل بیشتر هم بشوند و به ۵ یا ۶ مرحله هم برسند پس سعی کنید مطلب را پیچیده نکنید خلاصه و مفید همه را بیان کنید.

اگر علاقه مند به مطالعه در مورد بازاریابی آنلاین هستید این لینک رو نگاه بفرمایید . ما در سئو تلنت می خواهیم شما را با روش های بازاریابی فروشگاه مجازی آشنا کنیم. هوش سئو رو دنبال کنید.

برگرفته از آکادمی آنتورک

صفحه فرود یا Landing Page در علم تبلیغات، به هر صفحه‌ای که کاربر بعد از کلیک در صفحه تبلیغاتی وارد آن می‌شود یا اصطلاحا بر آن فرود می‌آید می‌گویند. در حقیقت پس از اینکه مخاطب روی یک بنر تبلیغاتی یا تبلیغ متنی کلیک می‌کند، وارد صفحه فرود متصل به بنر یا آگهی می‌گردد. معمولا صفحه فرود به صورت جدا از صفحات اصلی یک وب‌سایت طراحی می‌شود و به همین علت است که Navigation کلی وب‌سایت در آنها لحاظ نمی‌شود. دلیل مشخصی برای اتفاق ذکر شده وجود دارد؛ Navigation در صفحات فرود آورده نمی‌شود که عمل نهایی مخاطب محدود گردد و…

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

معمولی بود
خوب بود
عالی بود
User Rating: Be the first one !

درباره احسان مهاجر

احسان هستم متولد خرداد 1366 و در حوزه کامپیوتر فعالیت دارم. این وب سایت رو به تازگی راه انداختم تا اطلاعاتی رو که از بیرون بدست میارم رو با شما دوستان به اشتراک بگذارم چون اعتقاد دارم این کار اشتراک گذاری به بالابردن سطح سواد ما انسان ها کمک میکنه اگه همه اینطور فکر کنیم. اگر با من صحبتی داشتید با جیمیل emk.life و یا آیدی تلگرام EhsanMohajer@ در خدمت شما هستم.

این مطالب را نیز ببینید!

ایندکس شدن مطالب در گوگل

 ایندکس شدن سریع مطالب در گوگل در این مقاله می‌خواهم با شما در مورد راهکاری …

یک دیدگاه

  1. شاید روزانه ما وارد بیش از هزاران صفحه فرود در اینترنت شویم بدون اینکه مطلع باشیم هدف این صفحه های فرود ما هستیم. حالا به ماهیت آن ها پی می برید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

LinkedIn Auto Publish Powered By : XYZScripts.com