صفحه اصلی / سئو سایت / بازاریابی آنلاین
بازاریابی آنلاین
بازاریابی آنلاین

بازاریابی آنلاین

بازاریابی آنلاین یا اینترنتی (Online Marketing) که به آن بازاریابی الکترونیکی یا بازاریابی تحت وب نیز گفته می شود، به کسب در آمد، فروش محصولات و ارائه خدمات از طریق اینترنت اطلاق می شود. بازاریابی اینترنتی حوزه وسیعی را شامل میشود زیرا نه تنها شامل بازاریابی از طریق اینترنت می شود، بلکه شامل کلیه فعالیتها و بازاریابی ها از طریق رسانه و ابزار آنلاین مانند ایمیل و دیگر وسایل از راه دور است. مدیریت داده های مشتریان و ارتباط الکترونیکی با مشتریان نیز در حوزه بازاریابی اینترنتی خلاصه می شود. بازاریابی اینترنتی، ویژگیهای فنی و خلاقانه اینترنت را با هم گره می زند که شامل طراحی، توسعه، تبلیغات و فروش است.

پیدایش اینترنت، این امکان را تقریبا برای همگان بوجود آورده است که هر کسی کالاها، محصولات یا خدمات خود را تنها با فشار چند کلیک از سوی خریداران بفروش برساند. بازاریابی اینترنتی یا آنلاین مارکتینگ، ذاتا ادامه ای از بازاریابی سنتی در سالهای گذشته است. فروش از طریق اینترنت، برای کلیه کسب و کارهای کوچک و بزرگ می تواند سودمند باشد. تنها می بایست نکاتی را رعایت کرد که هسته اصلی بازاریابی اینترنتی را تشکیل می دهند که عبارت است از بررسی بازار هدف، ابزارهای مورد نیاز مانند وب سایت کارآمد و شبکه های اجتماعی و بررسی مخاطب جهت فروش بهتر.

باید در نظر داشت باشید که بازاریابی اینترنتی شامل مجموعه کامل و هماهنگ فعالیتهای هدفمندی می باشد که در رابطه با معرفی و عرضه محصولات شما از طریق مستقیم (وب سایت شما) و غیر مستقیم (وب سایتهای معروف و پر بیننده، موتورهای جستجو و دایرکتوری های تخصصی) به بازار عمل می نماید.

اصول بازاریابی آنلاین

بازاریابی آنلاین یا اینترنتی فراز و نشیب های زیادی می تواند داشته باشد و برای اینکه در این راه سربلند بمانید باید اصول بازاریابی اینترنتی را بشناسید ، بازاریابی اینترنتی دارای دنیای گسترده ای است که بدون یک برنامه کاری نمی توان در آن موفق بود .بازاریابی اینترنتی راهی به سوی جذب مخاطبان و کنار آنها بودن در هر زمان و افزایش فروش بیشتر است.

برای اینکه بتوانید در بازاریابی اینترنتی موفق باشد باید اول اساس بازاریابی یا بازاریابی سنتی را فرا بگیرید،‌ زیرا بازاریابی اینترنتی خود نوعی از اینها است که به صورت آنلاین انجام می شود.

تعریف دقیق تر بازاریابی آنلاین

اگر بازاریابی سنتی عمل پرزنت کردن چیزی به فرد دیگر باشد،‌ بازاریابی اینترنتی چیست؟  تنها کاری که لازم است اضافه کردن یک کلمه به تعریف اصلی است:
بازاریابی ایمیل عمل پرزنت کردن چیزی به فرد دیگر به صورت آنلاین است. همانطور که قبلا گفتیم بازاریابی اینترنتی همان بازاریابی سنتی است که به صورت آنلاین انجام می شود. این تعریف در عین سادگی مفهومی بسیار پیچیده دارد.
پس چه چیزی در بازاریابی اینترنتی تغییر پیدا کرده است؟ مطمئنا اساس کار تغییری پیدا نکرده اند اما بعضی از مفاهیم و ابزارهای خاص تغییر پیدا کرده اند.

اولین مفهوم خاص که تغییر پیدا می کند عمل پرزنت کردن است. در اینترنت روش هایی که ما چیزی را معرفی می کنیم بسیار متفاوت تر و گوناگون تر از روش های قدیمی هستند.  ما می توانم بوسیله ایمیل پرزنت کرده یا از وب سایت استفاده کنیم. همین طور ما می توانیم  از طریق پادکست و فیلم نیز برای معرفی کردن استفاده کنیم.  یا اینکه از شبکه های اجتماعی و بلاگ استفاده کنیم.

حتی اگر ما تعریف وسیعی از اینترنت داشته باشیم می توانیم  با استفاده از طریق موبایل هایی پرزنت خود را انجام دهیم که به اینترنت وصل می شوند. به طور خلاصه روش های زیادی برای معرفی کردن چیزی در اینترنت وجود دارد و ما باید به تمامی آن توجه داشته باشیم.

بازاریابی آنلاین

مفهوم خاص بعدی که تغییر می کند آن چیزی است که ما معرفی می کنیم. مطمئنا ما هنوز خودمان،  شرکتمان،  برندمان و محصول خود را معرفی می کنیم. اما ما می توانیم وبسایت خود را نیز معرفی کنیم. بعضی افراد بیان می کنند که وبسایت نماینده و بخشی از شما،‌ شرکتتان،‌  یا محصول شما محسوب می شود اما این مسئله درست نیست و وبسایت مسئله ای کاملا جدا است.

نکته: بازاریابی اینترنتی به نام بازاریابی آنلاین، بازاریابی وب و بازاریابی دیجیتال نیز شناخته می شود. این عبارات معنای یکسانی داشته و هیچ تفاوتی در اساس آنها وجود ندارد. در آخر نیز باید به کسی که به وی نکته ای معرفی می شود را در نظر گرفت.

با اینکه اکثر مخاطبین ما تفاوت زیادی با مخاطبین بازاریابی سنتی ندارند، بازاریابی اینترنتی به ما اجازه می دهد مخاطبین خود را با استفاده از روشهای جدید و اصلاح شده جذب کنیم. به عبارت دیگر وب به ما اجازه می دهد فرآیند انتخاب مخاطب را با روش هایی انجام دهیم که در بازاریابی سنتی وجود نداد؛ در واقع اگر بخواهیم می توانیم مشتریان خود را با جزئیات کاملی تعریف کنیم.

بازاریابی آنلاین و مهارت های الزامی

اگر همان طور که گفتیم  بازاریابی اینترنتی همان بازاریابی سنتی باشد که به صورت آنلاین انجام می شود، چه مهارت هایی برای بازاریابی دیجیتال الزامی هستند؟
مهم ترین مسئله ای که باید از آن آگاه باشید این است که اساس و پایه های بازاریابی سنتی و اینترنتی یکی هستند.  مهم نیست شما چه نوع بازاریابی انجام می دهید، بازاریابی چه به صورت آنلاین و چه به صورت سنتی همان بازاریابی است و شما برای موفقیت به مهارت های کلیدی بازاریابی نیاز دارید.
البته در بازاریابی اینترنتی بعضی از مهارت ها مهم تر از سایرین هستند. همین طور مهارت هایی جدیدی نیز وجود دارند که شما باید در آنها مهارت پیدا کنید زیرا فعالیت های آنلاین،  ذاتی متفاوت با فعالیت های رسانه های سنتی دارند.  پس بگذارید نگاهی به مهارت های مهم در بازاریابی اینترنتی داشته باشیم.

بازاریابی آنلاین و مهارت های جستجو

درک اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند،‌ چه کارهایی انجام می دهند؛‌ و چرا این کارها انجام می دهند در هر دو نوع بازاریابی اهمیت ویژه ای دارد. رفتار مصرف کننده و مخاطبین. همین طور دانستن اینکه مشتریان شما چه کارهایی انجام داده و درک دینامیک بازار خاص شما نیز از اهمیت برخوردار است.  کسب اطلاعات و دانش در این موارد به مهارت های جست و جو نیاز دارد. خوشبختانه تحقیقات آنلاین زیادی در دسترس وجود دارد.

یعنی شما به راحتی می توانید بررسی کنید افراد در اینترنت چه کارهایی انجام می دهند؛ آنالیتیک های  وبسایت به شما در بررسی فعالیت های بازدیدکنندگان از سایت کمک می کنند. تنها با استفاده از چند کلیک موشواره می توانید  بفهمید چه سایت هایی افراد را به وبسایت شما هدایت کرده اند،‌ این افراد چه زمانی در سایت شما باقی مانده،  بعد از دیدن چه صفحه هایی سایت شما را ترک کرده،‌ و غیره.  این یعنی داده های مفید بسیاری که در دنیای واقعی و خارج از اینترنت  تقریبا غیرممکن است.

شما به این تحقیقات نیاز دارید تا بتوانید تصمیم گیری آگاهانه در مورد مسایلی مانند طراحی سایت یا ساختار برنامه های تبلیغاتی آنلاین خود داشته باشید.  مطمئنا شما در روش های سنتی نیز به تحقیقات نیاز دارید تا بتوانید محصولات قابل فروش خود، نوع بسته بندی های پرفروش،‌ دامنه قیمت ها و غیره را مشخص کنید.

بازاریابی آنلاین
بازاریابی آنلاین

در نهایت

امروزه تحقیقات برای روش های سنتی نیز به صورت آنلاین با راحتی بیشتری انجام می شوند.  یعنی شما می توانید از گوگل و سایر ابزار جست و جو برای پیدا کردن اطلاعاتی استفاده کنید که خارج از اینترنت یافتن آنها کار ساده ای نیست.  شما متعجب می شود چه وقتی ببینید مقدار داده های خام در اینترنت وجود دارد. تنها چیزی که لازم است، دانستن مکان و نحوه گشتن به دنبال این داده هاست.

اینترنت بهشت جست و جوگران محسوب می شود. یک بازاریاب موفق باید مهارت های جست و جوی بالایی داشته باشد.  البته با وجود این مقدار داده های خام زیاد، ‌ گم شدن در خیل عظیم داده ها بسیار ساده است. و همین جاست که مهارت های جست و جو بکار می آید. 

شما باید توانایی تشخیص داده های مفید از اطلاعات بی استفاده و بی ربط را داشته باشید.  همین طور شما باید بتوانید بفهمید چه زمانی داده کافی است و چه زمان خیر ،  یعنی وقتی شما باید دلایل و علت های رفتارهای مشتری خود را پیدا کنید.  حتی با وجود تمامی داده های موجود در اینترنت، هیچ جایگزینی برای وارد شدن به مغز مشتریان و خود را جای آنها قرار دادن نیست. این همان مهارت جست و جوی نهایی است که شما باید به آن دست پیدا کنید.

در مقالات بعد درباره مفهوم بازاریابی اینترنتی و مهارت های آن بحث خواهیم کرد.

بگرفته از وببرندینگ

بازاریابی آنلاین یا اینترنتی (Online Marketing) که به آن بازاریابی الکترونیکی یا بازاریابی تحت وب نیز گفته می شود، به کسب در آمد، فروش محصولات و ارائه خدمات از طریق اینترنت اطلاق می شود. بازاریابی اینترنتی حوزه وسیعی را شامل میشود زیرا نه تنها شامل بازاریابی از طریق اینترنت می شود، بلکه شامل کلیه فعالیتها و بازاریابی ها از طریق رسانه و ابزار آنلاین مانند ایمیل و دیگر وسایل از راه دور است. مدیریت داده های مشتریان و ارتباط الکترونیکی با مشتریان نیز در حوزه بازاریابی اینترنتی خلاصه می شود. بازاریابی اینترنتی، ویژگیهای فنی و خلاقانه اینترنت را با هم…

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

معمولی بود
خوب بود
عالی بود
User Rating: Be the first one !

درباره احسان مهاجر

احسان هستم متولد خرداد 1366 و در حوزه کامپیوتر فعالیت دارم. این وب سایت رو به تازگی راه انداختم تا اطلاعاتی رو که از بیرون بدست میارم رو با شما دوستان به اشتراک بگذارم چون اعتقاد دارم این کار اشتراک گذاری به بالابردن سطح سواد ما انسان ها کمک میکنه اگه همه اینطور فکر کنیم. اگر با من صحبتی داشتید با جیمیل emk.life و یا آیدی تلگرام EhsanMohajer@ در خدمت شما هستم.

این مطالب را نیز ببینید!

ایندکس شدن مطالب در گوگل

 ایندکس شدن سریع مطالب در گوگل در این مقاله می‌خواهم با شما در مورد راهکاری …

یک دیدگاه

  1. بازاریابی اینترنتی یک منبع درآمدی بسیار مناسبی است که امروزه مورد اهمیت خاصی قرار گرفته است. سعی شده در این مقاله شما را با بعضی متد های آن آشنا کنیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

LinkedIn Auto Publish Powered By : XYZScripts.com