صفحه اصلی / نکات مدیریتی / تناسبات کاري در کسب و کار اينترنتي
تناسبات کاري در کسب و کار اينترنتي

تناسبات کاري در کسب و کار اينترنتي

آيا کسب و کار اينترنتي براي کسب و کارهاي كوچك شما مناسب است؟

براي آنكه در وسط كار نااميد نشويد و كار را نيمه تمام رها نكنيد بايد نكاتي را در خصوص تناسبات کاري در کسب و کار اينترنتي بدانيد :
کسب و کار اينترنتي چيست و افراد مخاطب چه كساني هستند. تنها بعد از درنظرگرفتن اين اصول مي‌توانيد استراتژي کسب و کار اينترنتي و كارايي آن را براي خود تشخيص دهيد. در اينجا سعي كردم تا موضوعات بالا را به ۵ دسته طبقه بندي كنم تا خط مشي براي شما باشند.

۱- در کسب و کار شما ، کسب و کار اينترنتي محتوايي است كه در راستاي حضور شما در اينترنت مي‌باشد.

زماني كه اينترنت تازه پا بود ، هر كس براي حس رقابت مجبور بود آنرا تهيه كند و در حقيقت دروازه هاي آنرا بگشايد، درست زماني كه به جامعه عمومي راه پيدا كرد ،‌ اما جهان علم و آكادميك همچنان با آن مخالف بودند. موارد مشابهي مانند اينترنت بسيار وجود داشته است ،‌ اما هيچكدام كارايي آنرا نداشته اند.

تا کنون با تاجران نگران و آشفته بسياري مشاوره كردم كه بسيار در كارشان مضطرب بودند. از آنجايي که در ابتدا در عرصه تجارت اينترنت تنها يك وسيله بازاريابي بود نه كمتر و نه بيشتر ، بنابراين به آنها مي گفتم كه : اينترنت تنها روشي ديگر براي سهيم شدن در اطلاعات است ،‌ و وسيله اي ديگر است. و در واقع اينترنت شما را قادر مي سازد تا محصولات را به مصرف‌كننده خود بفروشيد و يا منتقل سازيد.

۲- کسب و کار اينترنتي اين امكان را براي شما فراهم مي‌سازد تا اطلاعات را از مشتريان جمع‌آوري كنيد و از طريق وب سايت ، بازاريابي و فروش را انجام دهيد.

اگرچه اين اطلاعات در مورد سفارشات است ، اما شما همچنين مي‌توانيد از مشتريان خود درخصوص اينكه چه كساني هستند ،‌ محصولات را به كجا منتقل مي‌كنند ، روش نقل و انتقال آنها چيست و سؤالهاي ديگر كه مايل هستيد بدانيد اطلاعات بدست آوريد. بعلاوه کسب و کار اينترنتي شما را قادر مي‌سازد تا به اطلاعات كارت اعتباري در اينترنت دست يابيد. زماني كه اطلاعات جمع‌آوري شد کسب و کار اينترنتي موجب مي‌شود تا در هر ثانيه كسب و كاري را انجام دهيد.

شما در آن نه تنها به تبليغ ، بازاريابي و فروش مي‌پردازيد بلكه مي‌توانيد حسابهاي دريافتي و پرداختي خود را نيز كنترل كنيد و از نظر فني شما را حمايت مي‌كند تا به ايده هايي دست يابيد و همه آنها از منبع منفردي است كه همان وب سايت مي‌باشد.

۳-کسب و کار اينترنتي مي‌تواند يك راه حل كامل تلفيقي در خصوص کسب و کار باشد.

زماني كه به يك راه حل کسب و کار اينترنتي نظر بيفكنيد ، بايد جريان اطلاعات را از وب سايت خود به عملكردهاي اداره وو دفتر در نظر بگيريد. آيا شما مايليد تا مصرف‌كننده با فشار يك دكمه اطلاعات را وارد پايگاه داده كند ، دستور‌العملهاي حمل و نقل را به انبار بفرستد ، كارت اعتباري را فعال سازد ، داده ها را وارد سيستم حساب شما بكند ، و زمانيكه در حال خواندن روزنامه صبح هستيد فنجاني از قهوه جلوي شما قرار گيرد؟

اين امر به شما بستگي دارد كه تا چه اندازه بخواهيد روند كار شما الكترونيكي باشد. بدون توجه به تلفيق كلي ، بايد فرآيند را از شروع تا پايان قبل از آنكه عملي را صورت دهيد درك كنيد. اگر اين فرآيند را درك نكنيد ،‌بايد دوباره طرح‌ريزي و كار را از ابتدا شروع كنيد كه اين عمل بسيار گران است. اين هزينه براي مدت يكماه از ۲۰۰ تا هزاران دلار است كه همه اينها با تفاوت ميان استفاده از Quicken و به مخاطره انداختن سرمايه در كاسبي قابل مقايسه است.

۴- دنياي آنلاين راه حلهاي کسب و کار اينترنتي بسياري دارد كه با يك نياز خاص سازگار است.

مانند يك مغازه آرايش كه داراي محصولاتي براي بدن است. اگر احساس مي‌كنيد كه به اندازه كافي اطلاعات در خصوص بهترين راه حل نداريد ، در نتيجه واقعا: تنها هستيد. مي‌توانيد به راحتي اين مشكل را حل كنيد. با يك فرد باتجربه كار كنيد ، او به شما كمك مي‌كند كه نه تنها موضوعات فني راه حل کسب و کار اينترنتي را دريابيد ، بلكه به موضوعات تجاري نيز دست يابيد. آن افراد خبره مي‌توانند مشاوران اينترنتي ، تنظيم‌كنندگان سيستم و افراد دانا در امور بازاريابي فني باشند.

۵- کسب و کار اينترنتي بخشي از چگونگي عملكرد تجاري شماست.

البته اجراي آن گران است ، اما بعنوان يك سرمايه‌گذاري بايد به آن نظر افكند. در عوض شما داراي ۴۰۱ تهيه كننده ، فضاي مناسب كار ، پرسنل اصلي ، يا حساب تجاري گسترده هستيد. در حقيقت کسب و کار اينترنتي بهترين انتخاب در كسب و كار است. آيا شما قصد داريد كه کسب و کار روزانه آن لاين داشته باشيد؟ اگر پاسخ شما مثبت است ، بايد با بخشهاي فروش ، بازاريابي ، امورمالي ، خدمات مشتري ، سيستم هاي اطلاعاتي ،‌ عملكرد شبكه ارتباطي ، كاركنان پشتيباني و متصديان پذيرش سروكار داشته باشيد تا مطمئن شويد كه به همه بخشهاي يك راه حل تسلط داريد و در خصوص آن به افراد آگاهي مي‌دهيد.

برگرفته از: مدیر یار

آيا کسب و کار اينترنتي براي کسب و کارهاي كوچك شما مناسب است؟ براي آنكه در وسط كار نااميد نشويد و كار را نيمه تمام رها نكنيد بايد نكاتي را در خصوص تناسبات کاري در کسب و کار اينترنتي بدانيد : کسب و کار اينترنتي چيست و افراد مخاطب چه كساني هستند. تنها بعد از درنظرگرفتن اين اصول مي‌توانيد استراتژي کسب و کار اينترنتي و كارايي آن را براي خود تشخيص دهيد. در اينجا سعي كردم تا موضوعات بالا را به ۵ دسته طبقه بندي كنم تا خط مشي براي شما باشند. ۱- در کسب و کار شما ، کسب…

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

معمولی بود
خوب بود
عالی بود
User Rating: 3.65 ( 1 votes)

درباره احسان مهاجر

احسان هستم متولد خرداد 1366 و در حوزه کامپیوتر فعالیت دارم. این وب سایت رو به تازگی راه انداختم تا اطلاعاتی رو که از بیرون بدست میارم رو با شما دوستان به اشتراک بگذارم چون اعتقاد دارم این کار اشتراک گذاری به بالابردن سطح سواد ما انسان ها کمک میکنه اگه همه اینطور فکر کنیم. اگر با من صحبتی داشتید با جیمیل emk.life و یا آیدی تلگرام EhsanMohajer@ در خدمت شما هستم.

این مطالب را نیز ببینید!

کلن آچر

رازهای موفقیت زنی که با سه روز کار در هفته ۲۳ هزار دلار درآمد دارد

«کِیلن آچِر» روزی هشت ساعت کار می‌کند؛ آن‌هم تنها سه روز در هفته. اما کسب …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

LinkedIn Auto Publish Powered By : XYZScripts.com